Taxe şi impozite mai mici pentru locuitorii comunelor devenite oraş în urmă cu 12 ani

aurelian-ionsecu2
  • În Ialomiţa, de aceste facilităţi fiscale ar putea beneficia cetăţenii oraşelor Amara, Căzăneşti şi Fierbinţi-Târg.

Deputatul Aurelian Ionescu a depus astăzi, la Camera Deputaţilor, un proiect legislativ de modificare şi completare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prin care, timp de 10 ani de la data intrării în vigoare a noilor reglementări, celor 43 de comune devenite oraş în urmă cu 12 ani li se va putea aplica, la modul de calcul al impozitului / taxei pe teren, coeficientul de corecţie şi nivelurile impozitului / taxei corespunzătoare unităţilor administrativ – teritoriale din mediul rural.

Oraşele vizate de această modificare legislativă sunt: Căzăneşti, Amara şi Fierbinţi-Târg – judeţul Ialomiţa, Podu Iloaiei – judeţul Iaşi, Răcari – judeţul Dâmboviţa, Pătârlagele – judeţul Buzău, Bucecea, Flămânzi şi Ştefăneşti – judeţul Botoşani, Săcuieni – judeţul Bihor, Roznov – judeţul Neamţ, Berbeşti – judeţul Vâlcea, Pecica şi Sântana – judeţul Arad, Băneasa – judeţul Constanţa, Bechet şi Dăbuleni – judeţul Dolj, Tismana şi Turceni – judeţul Gorj, Şomcuţa Mare, Tăuţii-Măgherăuş, Ulmeni şi Dragomireşti – judeţul Maramureş, Sărmaşu, Ungheni, Sîngeorgiu de Pădure şi Miercurea Nirajului – judeţul Mureş, Ardud şi Livada – judeţul Satu-Mare, Miercurea-Sibiului şi Sălişte – judeţul Sibiu, Broşteni, Cajvana, Dolhasca, Frasin, Liteni, Salcea, Vicovul de Sus şi Milişăuţi – judeţul Suceava, Ceacova, Gătaia şi Recaş – judeţul Timiş, Murgeni – judeţul Vaslui.

Legat de subiectul iniţierii proiectului de lege, deputatul Aurelian Ionescu a precizat, în cadrul unui comunicat de presă, faptul că demersul său „răspunde solicitărilor repetate ale cetăţenilor şi reprezentanţilor comunităţilor locale cărora statutul de oraş le-a adus doar creşterea semnificativă a valorii taxelor şi impozitelor locale, fără a le oferi însă şi confortul, oportunităţile de dezvoltare şi investiţiile edilitare caracteristice aşezărilor urbane. Mai mult decât atât, noul statut a pus Autorităţile locale în imposibilitatea de a mai beneficia de programele de modernizare dedicate mediului rural, iar competiţia cu marile oraşe pentru accesarea fondurilor necesare realizării proiectelor de dezvoltare urma să fie pierdută din start. De asemenea, potenţialul financiar al oraşelor mici nu poate să înregistreze influenţe pozitive, în condiţiile în care colectarea taxelor şi impozitelor la bugetul local începe să fie afectată de refuzul tot mai constant al locuitorilor de a-şi achita dările, pe motiv că valoarea mai mare a acestora este singurul aspect ce face diferenţa în plan real între urbea ai cărei cetăţeni sunt şi localităţile învecinate.

Consider că propunerea de modificare şi completare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal este o alternativă viabilă la iniţiativele de revenire la statutul de comună a micilor oraşe, eliminând, pe de o parte, temporar, diferenţele la nivelul cuantumului taxelor şi impozitelor faţă de localităţile rurale şi, pe de altă parte, dând posibilitatea ca, în cei 10 ani de operabilitate a noilor prevederi fiscale, cele 43 de oraşe vizate să se redreseze financiar, astfel încât bugetele locale să îşi permită să suporte eventuale cofinanţări pe programe de dezvoltare naţionale şi europene destinate localităţilor din mediul mic urban”, a menţionat parlamentarul ialomiţean.

Comentarii