SPCLEP Fierbinţi – Târg va deveni funcţional prin rearondarea localităţilor Fierbinţi – Târg, Dridu, Maia şi Răduleşti

Evidenta-Populatiei-620x264

În şedinţa Consiliului Judeţean din 10 august, aleşii judeţeni vor dezbate proiectul de hotărâre ce propune rearondarea oraşului Fierbinţi – Târg şi a comunelor Dridu, Maia şi Răduleşti de la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Urziceni, la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Fierbinţi – Târg.

Potrivit expunerii de motive, la nivelul judeţului Ialomiţa, din cele şase servicii publice comunitare de evidenţă a persoanelor înfiinţate în localităţile Slobozia, Urziceni, Feteşti,Ţăndărei, Căzăneşti şi Fierbinţi  – Târg, sunt funcţionale doar primele cinci. În cazul serviciului înfiinţat la Fierbinţi – Târg în cursul anului 2011, este necesară arondarea unui număr de localităţi prin care să fie deservite un număr de circa 11 mii de persoane. Astfel, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al oraşului Fierbinţi – Târg va deservi un număr de 10.819 persoane aflate în localităţile: Fierbinţi – Târg (4642 persoane), Dridu (3322 persoane), Maia (1650 persoane) şi Răduleşti (1205 persoane). Toate cele 4 administraţii locale vizate de aceste modificări şi-au dat acordul, prin hotărâre de consiliu, cu privire la noua arondare.

Din punct de vedere al impactului social, organizarea şi funcţionarea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Fierbinţi – Târg va avea ca efect scurtarea distanţei pe care cetăţenii din zona de vest a judeţului Ialomiţa vor trebui să o parcurgă pentru a depune cererile şi a obţine noile acte de identitate, dezvoltarea unui nou serviciu public în oraşul Fierbinţi – Târg şi consolidarea poziţiei acestei localităţi ca lider în zona de vest a judeţului şi crearea unor noi locuri de muncă, descongestionarea activităţii la nivelul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Urziceni.

În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, prin intermediul acestor servicii se asigură în principal  întocmirea, păstrarea , evidenţa şi eliberarea actelor de stare civilă, a cărţilor de identitate, a cărţilor electronice de identitate şi a cărţilor de alegător, dar şi, în sistemul de ghişeu unic, desfăşurarea activităţilor de primire a cererilor şi de eliberare a paşapoartelor simple, a permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare a vehiculelor şi a plăcilor cu numere de înmatriculare. Serviciile în cauză se înfiinţează şi se organizează în subordinea consiliilor locale, în funcţie de posibilităţile de asigurare a resurselor necesare unei bune funcţionări, cu avizul prealabil al Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date.

Comentarii