Ialomiţa – în topul judeţelor cu cele mai mari sume primite de la ANCPI pentru lucrări de cadastru general

ancpi

Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară a anunţat că, la nivel naţional, 1.256 de Primării au semnat în 2017 contracte de prestări servicii de cadastru general, în valoare de 106.560.769,70 lei. Numărul unităților administrativ-teritoriale (UAT) care au încheiat anul acesta contracte de prestări servicii de înregistrare sistematică este aproape dublu față de 2016, când doar 693 de UAT-uri au reușit să finalizeze procedurile de achiziție pentru realizarea lucrărilor de cadastru general.

Până în prezent, aproximativ 53% dintre Primăriile care au încheiat contracte de finanțare cu oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI) au trecut la etapa următoare și au contractat lucrări de cadastru cu persoane fizice sau juridice autorizate, iar 80% dintre autorităţile publice locale eligibile au semnat în 2017 contracte de finanțare cu OCPI pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică pe sectoare cadastrale, în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară 2015 – 2023 (PNCCF).

Județele în care au fost semnate cele mai multe contracte de prestări servicii în 2017 sunt Olt — 95, Teleorman — 71 și Cluj — 65. Cele mai puține contracte au fost semnate în județele Sibiu – 5, Timiș — 5 și Ilfov — 2.

În Ialomiţa, de la începutul anului 2017 şi până la finele lunii august, 46 de Primării au semnat contracte de servicii de cadastru general în valoare totală de 4.660.510,05 lei pentru un număr estimat de 78.175 imobile şi o suprafaţă totală estimată de 127.976,93 ha. La nivel judeţean, de cele mai mari contracte beneficiază comunele Valea Măcrişului – 146.880 lei (pentru 2.448 imobile şi 3.339,97 ha), Roşiori – 142.080 lei (pentru 2.368 imobile şi 1.149,92 ha) şi Grindu – 141.360 lei (pentru 2.356 imobile şi 2.423,60 ha). Cei mai puţini bani de la ANCPI pentru lucrări de cadastru vor primi comunele Mărculeşti – 48.240 lei (pentru 804 imobile şi 3.561,59 ha), Răduleşti – 40.740 lei (pentru 679 imobile şi 517,43 ha) şi Ograda – 35.040 lei (pentru 584 imobile şi 1.223 ha).

Potrivit legii, UAT-urile primesc în 2017 pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică  suma maximă de 150.000 de lei/UAT, față de 135.000 de lei/UAT în 2016. În plus, începând din 2017, bugetele sunt multianuale, ceea ce înseamnă că Primăriile nu pierd banii dacă nu finalizează lucrările până la sfârșitul anului.

Programului național de cadastru și carte funciară 2015 – 2023 (PNCCF) are ca obiectiv principal înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI — peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional, în cuantum de peste 300 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, o altă sursă de finanțare poate fi bugetul local al primăriilor. Suma totală alocată de ANCPI în 2017 pentru lucrări de cadastru general este de 442.350.000 de lei pentru un număr maxim de 7.372.500 de imobile.

Procedura de achiziție a serviciilor de înregistrare sistematică este organizată de UAT-uri, iar ANCPI va efectua plățile către primării după deschiderea cărților funciare aferente imobilelor recepționate. Finanțarea lucrărilor de înregistrare sistematică la nivel de sector cadastral din extravilan și, prin excepție, din intravilan se realizează în baza unui contract încheiat de UAT cu oficiul de cadastru și publicitate imobiliară de pe raza județului în care se află. Potrivit legii, primăriile au obligația să selecteze cu prioritate sectoarele cadastrale care cuprind terenuri aferente proiectelor de infrastructură de interes național și terenuri agricole subvenționate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA).

Comentarii